28 kwietnia 2014 Autor admin Wyłączono

lean

Dynamiczny rozwój przemysłu spowodował, iż nie do uniknięcia stały się modyfikacje w modelach kierowania firmami oraz pracującymi w nich ludźmi. Lean manufacturing to jedna z takich doktryn ekonomicznych. Jej zadaniem jest zwiększenie efektywności produkcji i czynności z nią związanych w określonym przedsiębiorstwie. Jak łatwo można wydedukować, zamysł ten ma swoje korzenie w Japonii, słynącej z szeroko rozumianego minimalizmu. Pierwszym korzystającym z tej metody była firma Toyota. W ramach Lean management mamy styczność z eliminowaniem wszystkich czynności wykonywanych w toku produkcji, a równocześnie zupełnie zbędnych. plakaty motywujące Priorytetowym celem „szczupłego zarządzania” jest co za tym idzie zminimalizowanie marnotrawienia zarówno w wymiarze siły roboczej jak i używanych surowców. Wdrożenie metod lean management daje szansę zdobycia takich rezultatów, jak wzrost produktywności oraz jakości produktów. Także stosunki między pracownikami w przedsiębiorstwie zwykle ulegają poprawie. Jest to związane z skuteczniejszą komunikacją. Co istotne sposoby działania z obszaru lean management mogą być wykorzystywane w każdym zakładzie, obojętne z jakiej gałęzi przemysłu bądź usług oraz jakiej wielkości. To, co jest najistotniejsze to zdolność dokonania oceny, które działania nie przynoszą korzyści dla firmy.